onsdag 19. mai 2010

Det er vår:))

Varmt og deilig har det vært i de siste dagene,og det vokser og gror i blomsterbed og ikke minst i skogen.Våren er ei nyydelig tid,og man er mere ute enn inne:)

Litt strikking har det nå blitt om kveldene.Har ei stund holdt på med denne Mariusgenseren...til meg selv,og tok i dag jobben med monteringa.PUH!!!
Jeg valgte å strikke hette på genseren,men måtte pent improvisere både på hals og hette.Men,ble nå ganskefornøyd med resultatet,da:)Genseren er strikka i Heilo,så den er varm og god:)



Ipåsken strikka jeg selbuvotter,og fortsatte ei stund etterpå:) Er gøy å strikke de nydelige vottene.Garnet er gammelserie fra Rauma.
Mens jeg først var i gang med vottestrikking,så laga jeg to par barnevotter i nøstebarn merinoull.Strikka på tykke pinner i dobbelt garn og tova.Ble nyydelige,og passa handa til min snart niåring perfekt:)Bildet viser et par tovet og et par utovet i samme str.

6 kommentarer:

Hege81 sa...

Så flott mariusgenser! Ble jo superfin med hette på :)
Flotte votter også :)

Rigmor sa...

utrolig flott genser :) marius er jo så fiiin :) vottene var også kjempe fine, og blir nok deilige til vinteren :)

siwi sa...

Marius er en klassiker som bare blir finere og finere! Stiligg med hette da.

Blammy sa...

Hei. Du så mange nydelige votter.. Herlig med slike når høsten kommer.. (og om sommeren blir på ca: 5 g)Ha en fin helg videre..

Snuppesnella sa...

Åååå så fin Mariusgenser du har strikket !
Du er jammen flink som improviserer en hette ! Jeg er oppskriftsmenneske til tusen !

Mye annet fint du har laget også !

Pia Johansen sa...

Hei jeg ønsker å komme i kontakt med deg, kan du være snill å sende meg en mail på chassi_@hotmail.com

Jeg har ikke blogg og kan ikke finne noen mail adresse på siden din for å spørre deg om en liten sak:)

Mvh
Pia