fredag 19. september 2008

Bli-ferdig-uke...

Har utfordret både meg selv og flere andre på "hobbyboden" om å ferdigstille UFOèr denne uka:0) (UFO= uferdig objekt)

Jeg har to par sokker,og en kjole som har ligget ei evighet oppi en pose her.
Jeg satte meg som mål å bli ferdig med disse tingene i løpet av uka,venta nemlig en garnpakke fra www.garnlunden,med garn og mønster til to,deilige færøysjal:0) Og,de har jeg lyst til å strikke med goood samvittighet,uten at det ligger masse halvferdige ting rundt meg.


Det ene sokkeparet strikka jeg ferdig i dag,fikk festa trådene også:0) Snart-fjortisen i huset har selv plukket ut dette regiagarnet,og har gleda seg vel og lenge til disse nye stripete sokkene.Vel,idag når hun kommer fra skolen så ligger dem klare:0)


Har tatt fatt på disse vanlige,grålestene nå.Mest sansynlig blir det til julemessa,for nå har ubben min varme og tykke lester i hopetall!



Kjolen,eller "garnstudiokjolen",som den går under på hobbyboden,har ligget lengst i skapet,og jeg kjenner det er et lite tiltak å strikke den ferdig. Men,jeg skal nå prøve å være flink jente å ta fatt i den igjen:0) Lurer litt på å lage min egen vri på kjolen...Tror kanskje det hadde blitt fint med en hekla blondekant nederst.Jeg får se.


Pakken min fra garnlunden kom idag,og jeg kjenner jeg er veeeldig utålmodig...Har såå lyst til å begynne å nøste garn,legge opp å bare strikke piittelitt.
Har strikket et av disse sjalene tidligere,Symre.Det blir et deilig og varmt sjal,og garnet som lukter skikkelig sau,smører inn hendene med naturlig lanolin mens man strikker.:0)
Solhjul-sjalet har jeg ikke strikket,så det skal bli spennende.

7 kommentarer:

Anonym sa...

ja, jeg også elsker lukta av sau i ulla, det er deilig:-D Og sjalet ser nydelig pent ut!

amylin sa...

Jammen er du flink som har tatt fram UFOene. Jeg har vel svart deg, men har ikke kommet så langt. Skal gjøre ferdig UFOer, skal gjøre ferdig UFOer. God helg!

Hobbymegher sa...

Så flink UFO-strikker! Kanskje jeg skulle følge eksempelet...? Jeg begynte på enda en ny ting i kveld... Men det er jo så gøy!!!:0)

Ha en fin helg!

Anonym sa...

Det føles godt å bli ferdig med UFO-er ja, men de garnpakkene så jammen fristende ut også.....

Anonym sa...

Så flink du er som gjør ferdig noe før du begynner på noe nytt.
Det sjalet har jeg strikket. Riktignok i et annet garn, men det ble kjempeflott. Litt kjedelig å jobbe med etterhvert, men resultatet ble supert

Anonym sa...

Smart med sånne "bli ferdig med UFO"- alonger :) ha en flott helg!

Niko sa...

Bare innom for å ønske deg ei fin helg. Her er det silregn.